Retourbeleid

Retourbeleid – Fitlix

Laatst bijgewerkt:

1. Herroepingsrecht (14 dagen)

Als consument heb je het recht je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen te herroepen (EU-wetgeving).

Na aanmelding van je retour heb je nog eens 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag terug (excl. eventuele verzendkosten), mits het product voldoet aan de retourvoorwaarden.

2. Voorwaarden voor retourzending

  • Het product is ongebruikt, onbeschadigd en in de originele (onbeschadigde) verpakking.
  • Het product bevat alle bijbehorende accessoires, labels en documentatie.
  • De retouraanvraag is binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontvangst gemeld.
  • Het pakket wordt voldoende gefrankeerd teruggestuurd (geen rembours).

3. Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:

  • Producten die om hygiënische redenen niet kunnen worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken (bijv. sportondergoed, yoga-matten na gebruik, waterflessen).
  • Producten die op maat of gepersonaliseerd zijn.
  • Digitale producten of diensten na (gedeeltelijke) levering.
  • Producten die duidelijk zijn gebruikt of beschadigd door onjuist gebruik.

4. Retourprocedure

  1. Stuur een e-mail naar meesecom070@gmail.com met:
    • Je ordernummer
    • Volledige naam & adres
    • Reden van retour (optioneel)
    • Foto's indien het product beschadigd of defect is
  2. Je ontvangt van ons instructies en het retouradres (afhankelijk van het product/leverancier).
  3. Verpak het product stevig en stuur het terug volgens de instructies.
  4. Bewaar je verzendbewijs als bewijs van retour.

5. Kosten & terugbetaling

  • De retourkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.
  • Na ontvangst en controle van het geretourneerde product storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op dezelfde betaalmethode als waarmee de bestelling is betaald.
  • Indien het product beschadigd of gebruikt is, kan een waardevermindering worden doorberekend.

6. Defect of beschadigd bij aankomst

Is je bestelling beschadigd of defect aangekomen? Meld dit dan binnen 48 uur na ontvangst via meesecom070@gmail.com, met duidelijke foto’s en je ordernummer. Wij zorgen voor een passende oplossing (vervanging of terugbetaling).

7. Verkeerd adres of niet-opgehaald

  • Controleer je adres zorgvuldig bij het bestellen. Fitlix is niet verantwoordelijk voor verkeerde adressen die door de klant zijn ingevoerd.
  • Bestellingen die retour komen omdat ze niet zijn opgehaald of op een verkeerd adres zijn geleverd, kunnen opnieuw verzonden worden tegen vergoeding van de verzendkosten.

8. Contact

Voor vragen over retourneren kun je contact opnemen met Fitlix via meesecom070@gmail.com. Vermeld altijd je ordernummer.

© Fitlix — Retourbeleid

1 van 2